Wróć
Mistrzowie modowego trollingu: krótka historia Moschino

Mistrzowie modowego trollingu: krótka historia Moschino

Moschino jest znane jako marka, po którą sięgają kobiety i mężczyźni lubiący bawić się modą, a czasem nawet szokować. Od lat nie było Tygodnia Mody, podczas którego Moschino nie wywołałoby mniejszego lub większego wzburzenia. Czasem można wręcz odnieść wrażenie, że tworzący dla tej marki projektanci czerpią przyjemność z zaskakiwania swoich fanów – jak wówczas, gdy ogłoszono premierę nowych perfum marki – Fresh Couture, zapachu zamkniętego w buteleczce wzorowanej na… spreju do szyb. Głośne początki... Marka Moschino (co czyta się, z włoska, moskino) powstała w 1983 roku. Jej założyciel, Franco Moschino, szybko zdobył popularność w głośnych, pełnych przesady i rozpolitykowanych latach osiemdziesiątych, ponieważ jego projekty były zawsze innowacyjne i często ekscentryczne (jak i sam Franco, który jako jedną ze swoich inspiracji zwykł często podawać wróżki). Zwykle też niosły w sobie jakiegoś rodzaju społeczne przesłanie, co szybko stało się ich znakiem rozpoznawczym. ...i głośna współczesność Choć Franco Moschino nie żyje od ponad dwudziestu lat, jego następcy dokładają starań, aby kontynuować jego wizję zarówno w jej aspekcie estetycznym, jak i filozoficznym. Ubrania Moschino, choć ich ceny nie mają nic wspólnego z tymi, jakie znamy z sieciówek, często niosą w sobie kontrowersyjne przekazy, nierzadko nawet takie wymierzone w ofiary mody – czyli dokładnie te osoby, które stanowią grupę docelową marki. Sam Moschino zwykł powtarzać, że przecież nie musi brać świata mody na poważnie i podchodzić do niego bezkrytycznie tylko dlatego, że w nim pracuje… Perfumy-detergenty, ubrania ozdobione logo marki stylizowanym na słynne złote łuki McDonald's, wzory zainspirowane kreskówkami i grami komputerowymi: w świecie wyobraźni Moschino i jego następców wszystko to stawiane jest na równi z „poważną” haute couture. Co dalej? Przez lata Moschino przyzwyczaiło nas, żeby spodziewać się wszystkiego. Co przyniosą kolejne sezony? Obstawiamy więcej wzorów inspirowanych mediami społecznościowymi, jeszcze więcej nawiązań do popkultury i zabójczo trafne wybory celebrytów promujących markę. Jedno jest pewne: to nadal nie będzie brand, którego ubrania można założyć do biura!
25.07.2025

Odkryj nowości perfumeryjne idealne na lato w perfumerii Mon Credo! Serenade od Vertus to harmonijna kompozycja owoców, kwiatów i głębokich nut drzewnych, podczas gdy Bois Et Cuir Raffine to mocniejsza wersja klasycznego zapachu. Poznaj, jakie aromaty podkreślą Twoją letnią energię! ????????????

Czytaj więcej
17.07.2025
Flankery perfum – co to takiego i dlaczego warto się nimi zainteresować? Odkryj fascynujący świat reinterpretacji kultowych zapachów, które zachowują znajomą bazę, ale wprowadzają nowe emocje i świeżość. Testuj, eksperymentuj i znajdź swój ulubiony flanker!
Czytaj więcej
26.06.2025
Nowa marka Pantheon Roma wyróżnia się elegancją i inspiracją starożytnym dziedzictwem Rzymu. Kolekcja Exclusive to luksusowe ekstrakty zamknięte w eleganckich flakonach, które przywołują wspomnienia i uczucia dzięki wyjątkowym kompozycjom. Zapach R to intensywna i aromatyczna kreacja, natomiast O emanuje subtelnością i zmysłowością. Perfumy M to harmonijne połączenie świeżych, owocowych i drzewnych tonów,
Czytaj więcej

© 2012-2025 Mon Credo Perfumery & Cosmetics. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Made with ❤ by Aurora Creation